Service en Garantie

Service & garantie

BHC Online levert al haar producten onder fabrieksgarantie en de producten hebben een fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar na aankoop. Sommige merken hanteren een langere garantietermijn. Het recht op garantie vervalt als het product fouten bevat of beschadigingen heeft die voortgekomen uit slijtage, oneigenlijk gebruik of reparaties uitgevoerd door derden. Garantie aanspraken worden alleen in behandeling genomen na overleg van de originele BHC aankoopnota.
Voor het sturen van een retourproduct kunt u terecht op onze retourpagina.  

Vergeet niet om uw gegevens, een originele aankoopnota en een beschrijving van de klacht mee te sturen. Bij internet bestellingen wordt de aankoopnota altijd meegestuurd. Screenshots vormen geen geldige aankoopnota.

Als uw aanspraak op garantie wordt gehonoreerd door BHConline, dan  draagt BHConline de kosten van de retourzending van het gerepareerde of vervangende product en ook worden de door u gemaakt verzendkosten door BHConline vergoed. Indien uw aanspraak op garantie niet wordt gehonoreerd door BHConline, dan zullen de kosten van de retourzending bij u in rekening worden gebracht.

U kunt ook bij BHC Best Adventure in Breda  langskomen om uw klacht voor te leggen. 

Voor problemen kunt u ook contact met ons opnemen via support@bhconline.nl.

Reparatie

Zelfs het beste materiaal kan nog wel eens stuk gaan. Daarnaast is het mogelijk dat de prestatie van de producten over de tijd wat minder wordt. Of het nu wel of niet onder de garantie valt, we kunnen je altijd helpen met de reparatie van een product. We kunnen een vervangingsonderdeel voor je bestellen en advies geven over de reparatie. Kom je er zelf niet aan uit of heb je liever dat iemand anders de reparatie uitvoert? Neem dan vooral contact met ons op.

Hengelsport

Voor het repareren en monteren van hengelonderdelen kan je contact opnemen met onze hengelsport afdeling. BHC heeft een speciale reparatieafdeling die dit soort reparaties goed en snel kunnen uitvoeren. Bij een vervanging van een topoog is je hengel vaak de volgende dag al gerepareerd! 

Veel voorkomende reparaties zijn:

  • Reparatie topoog: Het repareren van een topoog is gratis bij BHC, alleen de materiaalkosten worden verrekend. Dit is vaak niet meer dan vijf euro!
  • Het binden van ogen: Voor het binden van ogen rekenen we vaak tien euro plus de materiaalkosten. 
  • Voor het versnijden of vervangen van topjes voor vaste hengels rekenen we meestal tien euro plus materiaalkosten.

Outdoor:

Voor het repareren van schoenen werken wij samen met Paul den Ouden, al jarenlang dé specialist op het gebied van schoenreparaties. De prijzen verschillen per schoen en merk, maar om je een indicatie te geven hebben we hier een overzicht van de globale prijzen:

  • Hakken: 29,50
  • Alleen slijtzool vervangen: 64,50
  • A-categorie (lichte wandelschoenen): 70,- / 75,-
  • B-B / C - Categorie (wandelschoenen): 75,-
  • C+D Categorie (Bijvoorbeeld La Sportiva, Nepal Top of Extreme, Meindl Nepal Pro): 85,- / 95,-
  • Stootranden laag: 14,-
  • Stootranden hoog: Vanaf 24,50
  • Garantie oprekken: 16,50
  • Hielvoering lage schoen: 19,50
  • Hielvoering hoge schoen: 32,50

Reparaties zoals nieuwe ogen, haken, stik- en lijmwerk worden bepaald op basis van de manuren. Het reinigen en waxen is gratis en is een standaard procedure bij een verzoling. Aangezien de schoenen twee keer verstuurd moeten, komen er nog 20 euro aan verzend & afhandelingskosten bovenop de prijs.

Daarnaast is het ook mogelijk om je schoenen op te sturen voor een prijsopgave. Het duurt in dit geval alleen wel langer voordat de schoenen gerepareerd worden!

Bij een reparatie is het mogelijk om de schoenen op onze outdoor afdeling achter te laten. Wij zorgen voor het contact, de verzending en de betaling aan Paul den Ouden. We nemen vervolgens direct contact met je op als de schoenen gerepareerd zijn en bij ons klaar staan om afgehaald te worden!